onsdag 24 apr, 2024

Hertz vinner Swedish Brand Award för bästa biluthyrning 2022

Dela

Hertz vinner Swedish Brand Award för bästa biluthyrning 2022

När Evimetrix genomfört sin årliga undersökning där de mäter erfarenheter och attityder gentemot mer än 400 varumärken i 30 branscher, vinner Hertz pris för starkast varumärke i kategorin internationell biluthyrning för fjärde året i rad. 

Varumärkespositionen som utgör grunden för utmärkelsen Swedish Brand Award bygger på måtten Nöjd Kund Index (NKI) och kännedom. Genom att väga de två måtten mot varandra blir det möjligt att jämföra olika varumärken oberoende av storlek. 

”Vilket fint kvitto på att det vi jobbar med varje dag ger resultat. Vi är väldigt glada över att ha vunnit detta pris igen och kommer att fortsätta fokusera på att jobba med det som är viktigt för våra kunder – nämligen kunniga och serviceinriktade medarbetare, attraktiva prisnivåer och digitala lösningar. Jag vill skicka ett riktigt stort tack till alla mina kollegor ute i landet som gör detta möjligt.” säger Hertz marknadschef Anders Tärnell.

Enligt Pressmeddelande.

Dela

Relaterade inlägg

Det visar den officiella inkvarteringsstatistiken som presenterades i dagarna. Destinationen noterar 684 200 gästnätter under...
Förra veckan fick över tre miljoner svenskar sin skatteåterbäring. Enligt färska bokningssiffror från reseaktören TUI har de...
Ny statistik från SCB / Tillväxtverket visar att antalet gästnätter på Sveriges campingplatser uppgick till...
Flygbolaget SAS flög 2 miljoner passagerare i mars, en ökning med 5 procent jämfört med...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy