torsdag 23 maj, 2024

Royal Caribbean erbjuder utbildning till havs

Foto: Royal Caribbean

Dela

Seminar at Seas är namnet på det exklusiva utbildningsprogrammet som Royal Caribbean anordnar för sina nya resebyråer. I maj kommer hela 400 reserådgivare från Europa, Mellanöstern och Afrika att delta i en händelserik fyranättersupplevelse på fartyget Oasis of the Seas. Under resan från Barcelona till Rom får reserådgivarna möjlighet att fördjupa sig i Royal Caribbean, kryssningsresor och allt vad det innebär.

Efter framgången med förra årets upplaga av Seminar at Seas, är utbildningsprogrammet nu tillbaka för att välkomna 400 reserådgivare som är nya i kryssningsbranschen, eller nya partners, till Royal Caribbean. Under fyra nätter ombord på Oasis of the Seas kommer resebyråerna att få uppleva essensen av en Royal Caribbean-kryssning.

Utbildningen kommer att vara tillgänglig på sex språk: franska, tyska, italienska, spanska, norska och engelska. Under de interaktiva sessionerna kommer deltagarna att engageras i allt från frågesporter till rollspel. Dessa aktiviteter är utformade för att ge reserådgivarna djupare insikter, samt praktiska verktyg och resurser som de kan använda för att på bästa sätt hjälpa sina kunder. Självklart innefattar resan också utforskande av poolområdet, restaurangbesök och en chans att uppleva shower och annan underhållning ombord. Dessutom kommer deltagarna för första gången få möjligheten att testa utflykter på utvalda destinationer under resan.

– Vi är så glada att välkomna våra svenska resebyråer ombord på ett av våra mest populära skepp i Oasis-klassen. Deltagarna kan förvänta sig fyra dagar med engagerande sessioner där de får en djupgående inblick i kryssningslivet. Utbildningsprogrammet kommer även ge dem verktyg och kunskaper för att möta sina kunders behov på bästa sätt, säger Karen Tucker, Sales Director för Norden på Royal Caribbean International.
Seminar at Seas är en av ett av Royal Caribbeans initiativ för att erbjuda sina resebyråer stöd under 2024 och framåt. Man har också tillkännagett planer för en serie utbildningssessioner, Café Royal digitala drop-in-sessioner, tävlingar och annat som kommer att bli tillgängligt under året via rederiets digitala plattform för lärande.

Enligt Pressmeddelande.

Dela

Relaterade inlägg

Intresset för att åka på sin första kryssning är större än någonsin. Det visar statistik...
Levererades av Tallink Grupps fartyg Superfast IX, som för närvarande heter Atlantic Vision, åter till...
Torghatten har vunnit sitt första färjekontakt i Sverige. Torghatten ska köra linjen Koster-Strömstad, från december...
Finnlines VD Tom Pippingsköld kommenterar delårsrapporten: "Årets första kvartal var utmanande men Finnlines lyckades navigera sig...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy