tisdag 16 apr, 2024

SAS: Kundens ansvar att hinna med flyget

Dela

Foto:SAS

De kunder som missar sitt flyg till följd av långa köer till säkerhetskontrollen på Arlanda kommer inte få någon ersättning från flygbolag eller Swedavia, uppger SAS Sverige till Ekot.

– Det är väldigt tydligt att det alltid är kundens ansvar att säkra att man är ute i så god tid som det kräver, säger Karin Nyman, kommunikationschef på SAS Sverige och fortsätter:

– Är man ute i god tid så kommer man med sin flight.

De långa köerna på Arlanda beror på att Swedavia har svårt att nyanställa personal till flygplatsens säkerhetskontroller.

Källa:aftonbladet.se

Dela

Relaterade inlägg

Lufthansa rapporterar ett preliminärt justerat rörelseresultat på -849 miljoner euro, motsvarande drygt 9,8 miljarder kronor,...
Tyska flygbolaget Lufthansa skjuter fram sina avgångar till Amman, Erbil och Tel Aviv till tisdag,...
Det amerikanska flygbolaget Delta Air Lines redovisar ett oväntat starkt resultat för årets första kvartal....
Tyska Lufthansa ställer in sina avgångar till och från Irans huvudstad Teheran under torsdagen, med...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy