lördag 12 jul, 2025

SAS: Kundens ansvar att hinna med flyget

Dela

Foto:SAS

De kunder som missar sitt flyg till följd av långa köer till säkerhetskontrollen på Arlanda kommer inte få någon ersättning från flygbolag eller Swedavia, uppger SAS Sverige till Ekot.

– Det är väldigt tydligt att det alltid är kundens ansvar att säkra att man är ute i så god tid som det kräver, säger Karin Nyman, kommunikationschef på SAS Sverige och fortsätter:

– Är man ute i god tid så kommer man med sin flight.

De långa köerna på Arlanda beror på att Swedavia har svårt att nyanställa personal till flygplatsens säkerhetskontroller.

Källa:aftonbladet.se

Dela

Relaterade inlägg

Norwegian-koncernen redovisar rekordsiffror för andra kvartalet med ett resultat före skatt (EBT) på över 1...
Ett flygplan från Stockholm på väg till New York var tvunget att vända, rapporterar VG. Orsaken var...
Det finländska flygbolaget Finnair hade 1.094.100 passagerare i juni, i stort sett samma nivåer som...
SkyUp Airlines har utsett Aviareps till General Sales Agent (GSA) i Sverige, Tyskland och Tjeckien....

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy