lördag 27 jul, 2024

SAS: Kundens ansvar att hinna med flyget

Dela

Foto:SAS

De kunder som missar sitt flyg till följd av långa köer till säkerhetskontrollen på Arlanda kommer inte få någon ersättning från flygbolag eller Swedavia, uppger SAS Sverige till Ekot.

– Det är väldigt tydligt att det alltid är kundens ansvar att säkra att man är ute i så god tid som det kräver, säger Karin Nyman, kommunikationschef på SAS Sverige och fortsätter:

– Är man ute i god tid så kommer man med sin flight.

De långa köerna på Arlanda beror på att Swedavia har svårt att nyanställa personal till flygplatsens säkerhetskontroller.

Källa:aftonbladet.se

Dela

Relaterade inlägg

5 000 försenade flyg om dagen. I slutet av juni drabbades sex miljoner passagerare av försenade...
Flygbolaget American Airlines redovisar en omsättning i linje med förväntningarna under andra kvartalet. Men det...
Ett flygplan från Saurya Airlines har kraschat när det skulle lyfta från flygplatsen i Katmandu,...
Lågprisflygbolaget Ryanair redovisar minskande omsättning under första kvartalet jämfört med samma period året innan. Rörelsevinsten...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy