måndag 7 okt, 2024

SAS: Kundens ansvar att hinna med flyget

Dela

Foto:SAS

De kunder som missar sitt flyg till följd av långa köer till säkerhetskontrollen på Arlanda kommer inte få någon ersättning från flygbolag eller Swedavia, uppger SAS Sverige till Ekot.

– Det är väldigt tydligt att det alltid är kundens ansvar att säkra att man är ute i så god tid som det kräver, säger Karin Nyman, kommunikationschef på SAS Sverige och fortsätter:

– Är man ute i god tid så kommer man med sin flight.

De långa köerna på Arlanda beror på att Swedavia har svårt att nyanställa personal till flygplatsens säkerhetskontroller.

Källa:aftonbladet.se

Dela

Relaterade inlägg

En man i 20-årsåldern skulle flyga med Easyjet från Manchesters flygplats men råkade boarda fel...
I september hade Norwegian 2 263 270 passagerare medan Widerøe hade 356 259 passagerare. Totalt...
Den japanska biltillverkaren Toyota avser investera 500 miljoner dollar – motsvarande 5,1 miljarder kronor –...
Nederländska flygbolaget KLM, en av SAS nya ägare, ska dra ner på kostnaderna. Nedskärningarna väntas...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy