söndag 19 jan, 2025

SAS: Kundens ansvar att hinna med flyget

Dela

Foto:SAS

De kunder som missar sitt flyg till följd av långa köer till säkerhetskontrollen på Arlanda kommer inte få någon ersättning från flygbolag eller Swedavia, uppger SAS Sverige till Ekot.

– Det är väldigt tydligt att det alltid är kundens ansvar att säkra att man är ute i så god tid som det kräver, säger Karin Nyman, kommunikationschef på SAS Sverige och fortsätter:

– Är man ute i god tid så kommer man med sin flight.

De långa köerna på Arlanda beror på att Swedavia har svårt att nyanställa personal till flygplatsens säkerhetskontroller.

Källa:aftonbladet.se

Dela

Relaterade inlägg

Qatar Airways återupptar sina flygningar till Malta med fyra avgångar i veckan från och med...
Den amerikanska flygplanstillverkaren Boeing levererade 348 flygplan under 2024, vilket är en minskning med 35...
Ryanair har fått nog av fulla passagerare. Nu vill flygjätten att EU tar ansvar – och inför...
Spaniens regering oroas av hur landets bostadsmarknad påverkas av turister och utlänningar.  På många håll stiger...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy