lördag 13 apr, 2024

SJ är Sveriges grönaste varumärke – igen

Dela

Foto:SJ

SJ har utsetts till Sveriges grönaste varumärke inom alla branscher, och dessutom inom kategorin Transport för sextonde året i rad. Genom en undersökning bland svenska folket prisas SJ återigen för miljö- och hållbarhetsarbete i framkant. Detta visar årets rapport Svenskarnas Syn på Varumärken och Hållbarhet. 

Utmärkelsen bygger på resultatet i undersökningen ”Svenskarnas Syn på Varumärken och Hållbarhet”. Det är en återkommande undersökning som genomförs av konsultföretaget Differ. Undersökningen har besvarats av över 1 000 svenskar i åldrarna 15-74 år. De har fått svara på frågor om miljö och hållbarhet och ge sin syn på varumärken i tiotalet olika branscher. Undersökningen har genomförts sedan 2008.

I undersökningen får SJ det högsta genomsnittliga värdet av alla varumärken. SJ uppnår dessutom ett extra starkt resultat som ett av få varumärken som i undersökningens historia har fått ett genomsnittligt värde över 5,0 på en skala 1-7. SJ fick alltså ta emot utmärkelsen Årets Push. Det innebär att SJ är en ledare för att skapa ett grönt varumärke när svenska folket tillfrågas. 

– Det är förstås jätteroligt att vi uppfattas som det mest hållbara varumärket, för det är ju verkligen sant. Vår produkt är oslagbar när det kommer till hållbarhet, och det är extra roligt att få den här utmärkelsen i år eftersom vi har kraftsamlat i vårt hållbarhetsarbete, säger SJs kommunikations- och hållbarhetsdirektör Claes Lindholtz.

Källa:Enligt Pressmeddelande.

Dela

Relaterade inlägg

För sjunde året i rad deltar MTR på Järvaveckan – ett forum med fokus på...
Förseningar mellan Stockholm och Uppsala kostar samhället över en miljon kronor om dagen, enligt nya...
SJ är unikt genom att ju fler som reser med oss desto bättre är det...
Tågtrafiken står stilla på bland annat sträckorna Stockholm-Göteborg, Stockholm-Malmö och Stockholm-Linköping på grund av ett...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy