onsdag 24 apr, 2024

Sverige öppnar upp – Visit Sweden presenterar sin marknadsplan för 2022: full fart framåt

Dela

visitsweden

Nu är det bara framåt som gäller. Åtminstone när man läser Visit Swedens rykande färska marknadsplan för år 2022: Stora internationella reklamkampanjer varav en med det hemlighetsfulla namnet ”Cover Sweden”, konstant relevant och digital synlighet på de viktigaste marknaderna för turism till Sverige och mängder med PR- och pressaktiviteter samt ökat fokus på kunskapsdelning till svenska besöksnäringen.

– Det blir ett fantastiskt hektiskt år, konstaterar Visit Swedens vd Susanne Andersson.

Visit Sweden har laddat och planerat för att snabbt dra igång mängder med marknadsföringsaktiviteter när reserestriktionerna nu lättar och gör det lättare för människor att resa.

– Vi har vårt statliga anslag för år 2022 om 124,6 miljoner kronor, som ska användas för att bidra till regeringens vision om att Sverige år 2030 är världens mest hållbara och attraktiva resmål byggt på innovation, säger Susanne Andersson.

– Vi satte igång marknadsföringen av Sverige som resmål på bred front i världen, redan i december, där vi fram till nu har nått cirka 2 miljarder människor i över 60 länder om Sverige som resmål, säger Susanne.

– Så nu är det bara full maskin framåt som gäller, avslutar Susanne metaforiskt. Susanne är utöver vd för Visit Sweden även certifierad fartygsbefäl för ångbåt.

Här finns Visit Swedens Marknadsplan för år 2022: https://corporate.visitsweden….

Dela

Relaterade inlägg

Kroatien satsar allt mer på cykelturism med fler leder. Från 2024 täcks hela ön Mljet...
Europa är den kontinent där uppvärmningen går snabbast, med temperaturer som stiger ungefär dubbelt så...
Taxi Stockholm är stolta över att presentera sin hållbarhetsrapport för 2023. Rapporten visar en betydande...
Den 20 april, slog Lisebergsparken upp portarna för den 101:a sommarsäsongen och bjöd in gäster...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy