tisdag 28 okt, 2025

TURESPAÑA lanserar kampanjen Spain in 10 seconds

Dela

Foto:spanska turistbyrå

Turespaña lanserar Spain in 10 seconds, en ny internationell kampanj för att marknadsföra Spanien som turistland.

Kampanjen består av ett antal korta videos där kända personligheter i Spanien inom kultur, film, mode, gastronomi eller sport ger sina bästa tips och idéer inför en Spanienresa.

Målgruppen för Spain in 10 seconds, som visas i sociala medier och digitala plattformar, är köpstarka turister som är ute efter upplevelser och nya erfarenheter. Oftast reser de under låg- och mellansäsongsperioder.

Kampanjen kommer att visas i 15 länder, bl.a. i Sverige, och kan ses som en komplement och en förstärkning av 2017 års kampanj Spain is part of you. Med de här kampanjerna har fokus nu hamnat på själva turisten i stället för på vad resmålen har att erbjuda.

Dela

Relaterade inlägg

Resebolaget TUI utökar sitt hotellkoncept The Mora med en ny resort i Tunisiens ökenstad Tozeur. Det nya hotellet öppnar...
Swedavias flygplats Luleå Airport får en ny konstnärlig gestaltning i avgångshallen. Bakom det nya konstverket...
Antalet bokade höstlovsresor har ökat med nästan 62 procent jämfört med förra året, visar ny...
Sangster internationella flygplats på Jamaica håller stängt på grund av orkanen Melissa.  "Vänligen kom INTE till...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy