söndag 6 okt, 2024

Upplevelsekortet Stockholm Pass drivs vidare av Leisure Pass Group och blir mer digitalt

Foto:Strömma

Dela

Foto:Strömma

Nu väljer Stromma att ta nästa steg i kortets historia och överlåter verksamheten till Leisure Pass Group (LPG), världens största citypass företag.

Stockholm Pass är ett upplevelsekort som garanterar besökare fritt inträde till över 60 attraktioner, museum och sightseeingturer i Stockholm. Stockholm Pass är världens äldsta upplevelsekort, som skapades 1981 som en del av ett projekt med dåvarande Stockholm Information Service och företag inom turistnäringen för att marknadsföra och sälja Stockholm.

Stromma började tidigt samarbeta med Leisure Pass Group och har använt deras system sedan 2003. Från 2016 utökades samarbetet till att även gälla marknadsföring och försäljning online, med framgångsrikt resultat. LPG förvärvarar nu Stockholm Pass och kommer därmed vara det bolag som äger och driver kortet. LPG verkar idag i mer än 35 städer och säljer varje år över 3 miljoner kort med över 16 miljoner attraktionsbesök.

– ”Leisure Pass Group kommer att vara en viktig strategisk partner till Stromma även i framtiden. Vårt nya partnerskap ska se till att utnyttja varandras styrkor och se till att vi skapar de bästa förutsättningarna för ett ännu starkare citypass i Stockholm som ger alla oss aktörer på destinationen en stark marknadsförings- och distributionskanal för att synas och nå turisten”, säger Patric Sjöberg, CEO Stromma Group.

Leisure Pass Group kommer att utveckla produkten till en helt digital lösning genom att inkludera Stockholm Pass i sin ”Go City kort familj” som bygger på en app-baserad teknik. Turisterna får därmed en ännu enklare och smidigare produkt som möter den växande efterfrågan på mobila lösningar.

-”Vi är mycket glada över att inkludera Stockholm Pass i vår familj av Go City kort. Vårt mål är att bygga på en redan stark produkt, som inkluderar de bästa attraktionerna, turerna och aktiviteterna i staden, genom att förbättra kundupplevelsen ytterligare genom Go City-mobilapp. Vi ser också fram emot att fortsätta vårt partnerskap med Stromma, både i Stockholm och andra europeiska städer”, säger Jon Owen, CEO Leisure Pass Group.

Dela

Relaterade inlägg

Den 2 oktober checkade Koreas turistdelegation in på Nationalmuseum i Stockholm i regi av Aviareps....
En workshop med koreanska partners (DMC och hotellrepresentanter) En presentation från Korea Tourism Organization och en exklusiv trerättersmiddag...
Samarbetet innebär att Taxi Göteborgs förare och taxibilar kommer att finnas tillgängliga på Uber-appen under...
Från och med den 1 februari 2025 planeras First Camp ta över driften av Gustavsviks...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy