lördag 13 apr, 2024

Visit Sweden rankat som världens 13:e bästa marknadsföringsföretag av WARC Media 100

FotoAsaf Kliger/imagebank.sweden.se

Dela

Genom fler än 8100 publicerade artiklar i över 40 länder på alla kontinenter, drygt 8 miljoner engagerade besökare och följare på sajter och i sociala medier samt närmare 100 000 prenumeranter av bolagets nyhetsbrev, var räckvidden för Visit Swedens marknadsföring rekordartade 2,7 miljarder personer år 2023. Visit Sweden rankas nu som världens 13:e bästa marknadsföringsbolag.

– Med de resurser vi förfogar över, gör våra 51 medarbetarna på Visit Sweden ett fantastiskt arbete varje dag med att öka intresset för Sverige som resmål, som aldrig uppmätts vara större än nu, säger Visit Swedens stolta vd Susanne Andersson.

– En viktig del av framgången beror på datadrivna och digitala arbetssätt och tvärfunktionella team med effektiva strukturer där vi omvandlar strategier till handling som skapar engagemang, säger Susanne.

Det statliga marknadsföringsbolaget Visit Sweden räknar inte rekord i intäkter eller försäljning – utan i intresse för resmålet Sverige och räckvidd, hur många som tagit del av marknadsföringen.

Visit Swedens uppdrag är helt enkelt att genom imagemarknadsföring skapa internationellt intresse för turistlandet Sverige hos den målgrupp som har störst potential att resa hit. I stark konkurrens med andra nationer och destinationer.

Enligt Pressmeddelande.

Dela

Relaterade inlägg

Nu bekräftar svenska deltagare, svenska destinationer och svensk besöksnäring, om det stora, internationella intresset för...
Sembo har lanserat en ny typ av AI-assistent som ger skräddarsydda förslag på resor, transport...
Efter fem år i Intoit Travel Group och med en fantastisk tillväxt där man mer...
VIAREPS ska marknadsföra flod- och havskryssningsrederiet Plantours i Norden och Benelux Plantours utser AVIAREPS, världens ledande...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy