söndag 9 nov, 2025

SAS: Kundens ansvar att hinna med flyget

Dela

Foto:SAS

De kunder som missar sitt flyg till följd av långa köer till säkerhetskontrollen på Arlanda kommer inte få någon ersättning från flygbolag eller Swedavia, uppger SAS Sverige till Ekot.

– Det är väldigt tydligt att det alltid är kundens ansvar att säkra att man är ute i så god tid som det kräver, säger Karin Nyman, kommunikationschef på SAS Sverige och fortsätter:

– Är man ute i god tid så kommer man med sin flight.

De långa köerna på Arlanda beror på att Swedavia har svårt att nyanställa personal till flygplatsens säkerhetskontroller.

Källa:aftonbladet.se

Dela

Relaterade inlägg

Flygplanstillverkaren Boeing slipper åtal för de två dödliga olyckorna med 737 Max sedan en federal...
Emirates Group har idag presenterat sitt halvårsresultat för 2025–26 och rapporterar rekordvinst– för fjärde året...
I oktober hade Norwegian 2,25 miljoner passagerare medan Widerøe hade 389 000 passagerare. Totalt hade...
En fraktflyg har kraschat i närheten av Louisville Muhammad Ali International Airport i Kentucky i...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy