onsdag 9 jul, 2025

SAS: Kundens ansvar att hinna med flyget

Dela

Foto:SAS

De kunder som missar sitt flyg till följd av långa köer till säkerhetskontrollen på Arlanda kommer inte få någon ersättning från flygbolag eller Swedavia, uppger SAS Sverige till Ekot.

– Det är väldigt tydligt att det alltid är kundens ansvar att säkra att man är ute i så god tid som det kräver, säger Karin Nyman, kommunikationschef på SAS Sverige och fortsätter:

– Är man ute i god tid så kommer man med sin flight.

De långa köerna på Arlanda beror på att Swedavia har svårt att nyanställa personal till flygplatsens säkerhetskontroller.

Källa:aftonbladet.se

Dela

Relaterade inlägg

Det finländska flygbolaget Finnair hade 1.094.100 passagerare i juni, i stort sett samma nivåer som...
SkyUp Airlines har utsett Aviareps till General Sales Agent (GSA) i Sverige, Tyskland och Tjeckien....
Bergamos flygplats har stängts efter att en person sugits in i en flygmotor och dött,...
Ryanair meddelade i veckan att de kommer att bredda sitt utbud från Sverige genom att...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy