fredag 22 aug, 2025

SJ ber om ursäkt till sina kunder

Dela

Foto:SJ.SE

SJ har minst sagt haft en strulig vinter med att stort antal avgångar som ställts in och flera förseningar. 

Nu ber de sina kunder om ursäkt i ett mejl. 

”Det finns många orsaker till det och jag vill börja med att säga att alla ni kunder och hela svenska folket förtjänar något bättre, helt enkelt en järnväg som man kan lita på”, skriver vd Monica Lingegård i ett mejl.

Hon förklarar att det har varit den värsta vintern för den svenska järnvägen på tio år. 

”Jag vill inte skylla ifrån mig. SJ har ett stort ansvar för den situation vi befinner oss i. Vi är i full gång med att sammanställa och dra lärdomar av denna vinter för att i möjligaste mån undvika samma situation kommande vintrar”, skriver Lingegård vidare i mejlet.

Källa:Aftonbladet.se

Dela

Relaterade inlägg

SJ har under sommaren drabbats av flera större förseningar och tågstopp. Nu ska Konsumentverket granska...
Centerpartiet kallar Trafikverkets generaldirektör till en utfrågning i trafikutskottet, rapporterar P4 Västerbotten. Anledningen är att myndigheten...
Det blir ingen leverans av nya sov- och liggvagnar för nattågen mellan Stockholm och övre...
Att resa genom den Gröna Spanien i ett lyxtåg är ett förslag som förenar nöjet av en...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy