fredag 14 jun, 2024

SJ ber om ursäkt till sina kunder

Dela

Foto:SJ.SE

SJ har minst sagt haft en strulig vinter med att stort antal avgångar som ställts in och flera förseningar. 

Nu ber de sina kunder om ursäkt i ett mejl. 

”Det finns många orsaker till det och jag vill börja med att säga att alla ni kunder och hela svenska folket förtjänar något bättre, helt enkelt en järnväg som man kan lita på”, skriver vd Monica Lingegård i ett mejl.

Hon förklarar att det har varit den värsta vintern för den svenska järnvägen på tio år. 

”Jag vill inte skylla ifrån mig. SJ har ett stort ansvar för den situation vi befinner oss i. Vi är i full gång med att sammanställa och dra lärdomar av denna vinter för att i möjligaste mån undvika samma situation kommande vintrar”, skriver Lingegård vidare i mejlet.

Källa:Aftonbladet.se

Dela

Relaterade inlägg

I takt med att den svenska högsommaren närmar sig ökar efterfrågan på hållbara resealternativ. Nu...
Årets Svenskt Kvalitetsindex (SKI) är presenterad och MTRX kniper i år förstaplatsen inom persontransport. Mätningen,...
Nu finns biljetter fram till 1 september tillgängliga att köpa hos SJ. Samtidigt rullas etapp två ut...
Det hårda vintervädret slet hårt på SJs tåg och påverkade dessvärre många resenärer. På grund av...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy