torsdag 23 maj, 2024

HowCom blir Viking Lines nya mediebyrå

Dela

Från vänster uppifrån: Lena Lundquist, Emelie Färnkvist, Niklas Zhovnartsuk Head of Marketing & Online sales Viking Line, Maria Andersson, Anna Hillman, Merja Haapasaari, Hampus Johansson, Stefan Zetterberg partner HowCom och Martin Andreasson.

Viking Line byter mediebyrå och väljer HowCom som ny partner i Sverige.

I uppdraget ingår såväl strategi, effektivitetsanalys som medieköp. Samarbetet inleds under juni månad.

– Viking Line verkar på en konkurrensutsatt marknad där varje fartygsavgång är en deadline. Vår målgrupp är bred och vi är mycket medieintensiva. För oss är det viktigt med partners som både erbjuder senioritet och nytänk, men som också har en holistisk helhetssyn på oss som kund och kan verka nära vår affär i vardagen, säger Niklas Zhovnartsuk, Head of Marketing & Online sales Viking Line Skandinavien.

I valet av ny mediebyrå har Viking Line fokuserat på att hitta en partner som bidrar till att med driv och kreativitet skapa den perfekta mediemixen av traditionella och digitala medier, för att nå ut brett och ständigt driva trafik online. Nätet har blivit rederiets största säljkanal där i dagsläget över 80 procent av kryssningarna säljs via webben.

Dela

Relaterade inlägg

De gula postlådorna ska bli färre. Före sommaren ska Postnord plocka bort 13 procent av...
Det visar den officiella inkvarteringsstatistiken som presenterades i dagarna. Destinationen noterar 684 200 gästnätter under...
Förra veckan fick över tre miljoner svenskar sin skatteåterbäring. Enligt färska bokningssiffror från reseaktören TUI har de...
Ny statistik från SCB / Tillväxtverket visar att antalet gästnätter på Sveriges campingplatser uppgick till...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy