måndag 24 mar, 2025

HowCom blir Viking Lines nya mediebyrå

Dela

Från vänster uppifrån: Lena Lundquist, Emelie Färnkvist, Niklas Zhovnartsuk Head of Marketing & Online sales Viking Line, Maria Andersson, Anna Hillman, Merja Haapasaari, Hampus Johansson, Stefan Zetterberg partner HowCom och Martin Andreasson.

Viking Line byter mediebyrå och väljer HowCom som ny partner i Sverige.

I uppdraget ingår såväl strategi, effektivitetsanalys som medieköp. Samarbetet inleds under juni månad.

– Viking Line verkar på en konkurrensutsatt marknad där varje fartygsavgång är en deadline. Vår målgrupp är bred och vi är mycket medieintensiva. För oss är det viktigt med partners som både erbjuder senioritet och nytänk, men som också har en holistisk helhetssyn på oss som kund och kan verka nära vår affär i vardagen, säger Niklas Zhovnartsuk, Head of Marketing & Online sales Viking Line Skandinavien.

I valet av ny mediebyrå har Viking Line fokuserat på att hitta en partner som bidrar till att med driv och kreativitet skapa den perfekta mediemixen av traditionella och digitala medier, för att nå ut brett och ständigt driva trafik online. Nätet har blivit rederiets största säljkanal där i dagsläget över 80 procent av kryssningarna säljs via webben.

Dela

Relaterade inlägg

Den utländska turismen i Skåne ökar. Tyskland är den ledande utlandsmarknaden med en rejäl tillväxt...
AJet, tidigare AnadoluJet, etablera sig nu på Stockholm Arlanda Airport genom att lansera en ny...
Brittiska Jungfruöarna (BVI) nådde en extraordinär milstolpe under 2024 och välkomnade över en miljon besökare...
Från 1 maj blir det obligatoriskt för alla utländska medborgare som reser till Thailand att...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy