måndag 23 jun, 2025

KIRUNA LAPPLAND STÄRKER SIN POSITION PÅDEN FRANSKA RESEMARKNADEN

iruna Lappland deltog den 21 maj i det franska säljeventet Soirée Suède i Paris – ett gemensamt initiativ för att öka synligheten för Sverige på en starkt växande fransk resemarknad. Tillsammans med Camp Ripan, Lapland Resorts och andra svenska aktörer inom besöksnäringen presenterade Kiruna unika reseupplevelser för ett noga utvalt nätverk av franska researrangörer. Eventet arrangerades på Svenska klubben, Cercle Suédois, i centrala Paris och riktade sig till researrangörer med fokus på leisure-segmentet. Under en gemensam "after work"-workshop varvades korta presentationer med förbokade one-to-one-möten och informellt mingel i en skandinaviskt inspirerad miljö. Totalt deltog cirka 25 franska researrangörer med inriktning på bland annat gruppresor för unga, skräddarsydda resor, tågturism, slow travel, samt kultur- och naturbaserade upplevelser – från budget till premium. – Det här eventet var ett mycket effektivt sätt att bygga relationer på plats med researrangörer som är intresserade av att sälja norra Sverige. Vi upplevde ett stort intresse för just våra erbjudanden, särskilt vinterupplevelser, autentiska boenden och naturkopplade aktiviteter. Vi har redan sett att några kontakter lett till fortsatt dialog och möjliga affärsmöjligheter. Det stärker vår närvaro på en prioriterad marknad och ger oss värdefull input inför framtida satsningar, säger Louise Johansson, Projektledare Marknad- och destinationsutveckling, Kiruna Lappland. Utöver Kiruna Lappland, Camp Ripan och Lapland Resorts deltog även Piteå Havsbad Group, Swedish Lapland Visitors Board, Skansen, Vrak – Museum of Wrecks, Vasamuseet, The Viking Museum och Visit Dalarna.

Dela

Kiruna Lappland deltog den 21 maj i det franska säljeventet Soirée Suède i
Paris – ett gemensamt initiativ för att öka synligheten för Sverige på en starkt
växande fransk resemarknad.

Tillsammans med Camp Ripan, Lapland Resorts och andra svenska aktörer inom
besöksnäringen presenterade Kiruna unika reseupplevelser för ett noga utvalt nätverk av
franska researrangörer.

Eventet arrangerades på Svenska klubben, Cercle Suédois, i centrala Paris och riktade sig till
researrangörer med fokus på leisure-segmentet. Under en gemensam ”after work”-workshop
varvades korta presentationer med förbokade one-to-one-möten och informellt mingel i en
skandinaviskt inspirerad miljö.

Totalt deltog cirka 25 franska researrangörer med inriktning på bland annat gruppresor för
unga, skräddarsydda resor, tågturism, slow travel, samt kultur- och naturbaserade upplevelser – från budget till premium.

– Det här eventet var ett mycket effektivt sätt att bygga relationer på plats med researrangörer som är intresserade av att sälja norra Sverige. Vi upplevde ett stort intresse för just våra erbjudanden, särskilt vinterupplevelser, autentiska boenden och naturkopplade aktiviteter. Vi har redan sett att några kontakter lett till fortsatt dialog och möjliga affärsmöjligheter. Det stärker vår närvaro på en prioriterad marknad och ger oss värdefull input inför framtida satsningar, säger Louise Johansson, Projektledare Marknad- och destinationsutveckling, Kiruna Lappland.

Utöver Kiruna Lappland, Camp Ripan och Lapland Resorts deltog även Piteå Havsbad
Group, Swedish Lapland Visitors Board, Skansen, Vrak – Museum of Wrecks, Vasamuseet,
The Viking Museum och Visit Dalarna.

Dela

Relaterade inlägg

I takt med att fler resenärer prioriterar säkerhet i dagens osäkra värld, står Kroatien ut...
Sydkorea är internationellt känt för K-pop och K-dramas som fångat miljontals fans världen över. Bortom...
Nu kan Arlandas resenärer handla skandinaviska presentartiklar, souvenirer och designprodukter för eget bruk eller som...
Den amerikanska taxi- och matleveranstjänsten Uber kommer att samarbeta med brittiska Wayve, som utvecklar system...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy