onsdag 14 maj, 2025

SAS: Kundens ansvar att hinna med flyget

Dela

Foto:SAS

De kunder som missar sitt flyg till följd av långa köer till säkerhetskontrollen på Arlanda kommer inte få någon ersättning från flygbolag eller Swedavia, uppger SAS Sverige till Ekot.

– Det är väldigt tydligt att det alltid är kundens ansvar att säkra att man är ute i så god tid som det kräver, säger Karin Nyman, kommunikationschef på SAS Sverige och fortsätter:

– Är man ute i god tid så kommer man med sin flight.

De långa köerna på Arlanda beror på att Swedavia har svårt att nyanställa personal till flygplatsens säkerhetskontroller.

Källa:aftonbladet.se

Dela

Relaterade inlägg

Ett flygplan på väg mot Porto i Portugal uppges ha utsatts för ett bombhot, rapporterar...
Norska staten omvandlar ett lån givet till flygbolaget Norwegian till aktier och blir därmed delägare...
Det har beskrivits som en av de dyraste gåvor en amerikansk president någonsin har fått...
British Airways-ägaren IAG väntas beställa cirka 30 flygplan av modellen 787 Dreamliner, plus en option...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy