söndag 16 nov, 2025

SAS: Kundens ansvar att hinna med flyget

Dela

Foto:SAS

De kunder som missar sitt flyg till följd av långa köer till säkerhetskontrollen på Arlanda kommer inte få någon ersättning från flygbolag eller Swedavia, uppger SAS Sverige till Ekot.

– Det är väldigt tydligt att det alltid är kundens ansvar att säkra att man är ute i så god tid som det kräver, säger Karin Nyman, kommunikationschef på SAS Sverige och fortsätter:

– Är man ute i god tid så kommer man med sin flight.

De långa köerna på Arlanda beror på att Swedavia har svårt att nyanställa personal till flygplatsens säkerhetskontroller.

Källa:aftonbladet.se

Dela

Relaterade inlägg

Finnair fortsätter att utöka sitt europeiska nätverk och lägger till tolv nya destinationer från sitt...
Swedavia AB (publ) ("Swedavia") har framgångsrikt emitterat totalt SEK 3 miljarder i subordinerade hybridobligationer uppdelade...
Flygplansjätten Boeing ska betala motsvarande 269 miljoner kronor till anhöriga efter en flygolycka, har en...
Singapore blir först ut i världen med att införa en flygskatt där inkomsterna ska användas...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy