söndag 19 okt, 2025

SAS: Kundens ansvar att hinna med flyget

Dela

Foto:SAS

De kunder som missar sitt flyg till följd av långa köer till säkerhetskontrollen på Arlanda kommer inte få någon ersättning från flygbolag eller Swedavia, uppger SAS Sverige till Ekot.

– Det är väldigt tydligt att det alltid är kundens ansvar att säkra att man är ute i så god tid som det kräver, säger Karin Nyman, kommunikationschef på SAS Sverige och fortsätter:

– Är man ute i god tid så kommer man med sin flight.

De långa köerna på Arlanda beror på att Swedavia har svårt att nyanställa personal till flygplatsens säkerhetskontroller.

Källa:aftonbladet.se

Dela

Relaterade inlägg

Wizz Air fortsätter att expandera på Malmö Airport med en ny direktlinje inför sommarsäsongen 2026....
Det kändes som det ändå inte var allt för längesedan som man betalade för sin...
Finnair har ställt in omkring 40 flygningar på måndagskvällen och tisdagen efter en miss med...
Ett Delta Airline flyg tvingades vända tillbaka och nödlanda på Heathrow airport under söndagsförmiddagen, skriver Daily...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy