onsdag 10 dec, 2025

SAS: Kundens ansvar att hinna med flyget

Dela

Foto:SAS

De kunder som missar sitt flyg till följd av långa köer till säkerhetskontrollen på Arlanda kommer inte få någon ersättning från flygbolag eller Swedavia, uppger SAS Sverige till Ekot.

– Det är väldigt tydligt att det alltid är kundens ansvar att säkra att man är ute i så god tid som det kräver, säger Karin Nyman, kommunikationschef på SAS Sverige och fortsätter:

– Är man ute i god tid så kommer man med sin flight.

De långa köerna på Arlanda beror på att Swedavia har svårt att nyanställa personal till flygplatsens säkerhetskontroller.

Källa:aftonbladet.se

Dela

Relaterade inlägg

Emirates introducerar nu Emirates Asia Pass – en ny reseprodukt som gör det möjligt för svenska resenärer...
I November hade Norwegian 1,5 miljoner passagerare medan Widerøe hade 324 000 passagerare. Totalt hade...
Det amerikanska flygbolaget Southwest Airlines kommer nästa år att kräva att storväxta passagerare bokar och...
Många reser i väg för att fira jul och nyår på annan ort. Nu skickar...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy