tisdag 16 sep, 2025

SAS: Kundens ansvar att hinna med flyget

Dela

Foto:SAS

De kunder som missar sitt flyg till följd av långa köer till säkerhetskontrollen på Arlanda kommer inte få någon ersättning från flygbolag eller Swedavia, uppger SAS Sverige till Ekot.

– Det är väldigt tydligt att det alltid är kundens ansvar att säkra att man är ute i så god tid som det kräver, säger Karin Nyman, kommunikationschef på SAS Sverige och fortsätter:

– Är man ute i god tid så kommer man med sin flight.

De långa köerna på Arlanda beror på att Swedavia har svårt att nyanställa personal till flygplatsens säkerhetskontroller.

Källa:aftonbladet.se

Dela

Relaterade inlägg

Indiens största flygbolag, IndiGo, kommer till Danmark och öppnar en ny direktlinje mellan Köpenhamn och...
Ett Enter Air-passagerarplan har sladdat av landningsbanan på Krakows flygplats, rapporterar polska medier. Luftrummet över flygplatsen...
Till följd av stormens effekter på tågtrafiken i norra Sverige erbjuder SAS tillfälligt reducerade priser...
Finnair har erhållit det högsta betyget, Five Star Global Official Airline Rating, från Airline Passenger...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy