onsdag 26 nov, 2025

SAS: Kundens ansvar att hinna med flyget

Dela

Foto:SAS

De kunder som missar sitt flyg till följd av långa köer till säkerhetskontrollen på Arlanda kommer inte få någon ersättning från flygbolag eller Swedavia, uppger SAS Sverige till Ekot.

– Det är väldigt tydligt att det alltid är kundens ansvar att säkra att man är ute i så god tid som det kräver, säger Karin Nyman, kommunikationschef på SAS Sverige och fortsätter:

– Är man ute i god tid så kommer man med sin flight.

De långa köerna på Arlanda beror på att Swedavia har svårt att nyanställa personal till flygplatsens säkerhetskontroller.

Källa:aftonbladet.se

Dela

Relaterade inlägg

Sex flygbolag har ställt in resor till och från Venezuela sedan USA utfärdat en varning. Spaniens...
Den tyska flygjätten Lufthansa har lämnat in sin intresseanmälan för det portugisiska flygbolaget TAP. Även...
Qatar Airways ingår partnerskap med IHG Hotels & Resorts för att lansera en rad initiativ...
Resultaten kan överraska frekventa resenärer: flera fullservicebolag placerar sig förevissa så kallade lågprisbolag när den...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy