onsdag 17 dec, 2025

SAS: Kundens ansvar att hinna med flyget

Dela

Foto:SAS

De kunder som missar sitt flyg till följd av långa köer till säkerhetskontrollen på Arlanda kommer inte få någon ersättning från flygbolag eller Swedavia, uppger SAS Sverige till Ekot.

– Det är väldigt tydligt att det alltid är kundens ansvar att säkra att man är ute i så god tid som det kräver, säger Karin Nyman, kommunikationschef på SAS Sverige och fortsätter:

– Är man ute i god tid så kommer man med sin flight.

De långa köerna på Arlanda beror på att Swedavia har svårt att nyanställa personal till flygplatsens säkerhetskontroller.

Källa:aftonbladet.se

Dela

Relaterade inlägg

Flygets klimatpåverkan handlar om mer än koldioxidutsläpp. En ny studie från Chalmers, Göteborgs universitet och...
Apollo och Jettime har precis ingått ett nytt avtal som gäller i två år, från...
Inför vintersäsongen 2026/2027 startar Ving direktflyg från Stockholm Arlanda till Krabi med det egna flygbolaget...
Ett brittiskt fackförbund har varslat drygt 130 kabinanställda hos SAS dotterbolag SAS Connect i London...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy