onsdag 19 nov, 2025

SAS: Kundens ansvar att hinna med flyget

Dela

Foto:SAS

De kunder som missar sitt flyg till följd av långa köer till säkerhetskontrollen på Arlanda kommer inte få någon ersättning från flygbolag eller Swedavia, uppger SAS Sverige till Ekot.

– Det är väldigt tydligt att det alltid är kundens ansvar att säkra att man är ute i så god tid som det kräver, säger Karin Nyman, kommunikationschef på SAS Sverige och fortsätter:

– Är man ute i god tid så kommer man med sin flight.

De långa köerna på Arlanda beror på att Swedavia har svårt att nyanställa personal till flygplatsens säkerhetskontroller.

Källa:aftonbladet.se

Dela

Relaterade inlägg

Ett SAS-flyg på väg till Köpenhamn har tvingats landa på en kanadensisk militärbas, skriver Ekstrabladet. Planet...
Finnair fortsätter att utöka sitt europeiska nätverk och lägger till tolv nya destinationer från sitt...
Swedavia AB (publ) ("Swedavia") har framgångsrikt emitterat totalt SEK 3 miljarder i subordinerade hybridobligationer uppdelade...
Flygplansjätten Boeing ska betala motsvarande 269 miljoner kronor till anhöriga efter en flygolycka, har en...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy