söndag 19 okt, 2025

SJ ber om ursäkt till sina kunder

Dela

Foto:SJ.SE

SJ har minst sagt haft en strulig vinter med att stort antal avgångar som ställts in och flera förseningar. 

Nu ber de sina kunder om ursäkt i ett mejl. 

”Det finns många orsaker till det och jag vill börja med att säga att alla ni kunder och hela svenska folket förtjänar något bättre, helt enkelt en järnväg som man kan lita på”, skriver vd Monica Lingegård i ett mejl.

Hon förklarar att det har varit den värsta vintern för den svenska järnvägen på tio år. 

”Jag vill inte skylla ifrån mig. SJ har ett stort ansvar för den situation vi befinner oss i. Vi är i full gång med att sammanställa och dra lärdomar av denna vinter för att i möjligaste mån undvika samma situation kommande vintrar”, skriver Lingegård vidare i mejlet.

Källa:Aftonbladet.se

Dela

Relaterade inlägg

Nu är det slut med nattågen mellan Stockholm och Berlin, då regeringen vill strypa anslaget...
Franska verkstadsjätten Alstom, med stor verksamhet i Sverige, har utsett Martin Sion till ny vd...
Teleoperatören Telia blir ny kommunikationspartner till SJ och ska leverera en helhetslösning för mobil uppkoppling,...
Den 1 oktober släpper SJ alla dagtågbiljetter för julveckorna. Redan i somras släppte tågbolaget biljetterna...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy