lördag 13 apr, 2024

TUI och Ryanair ingår samarbetsavtal

Dela

Foto:TUI

Detta genom ett nytt samarbete med Ryanair som inkluderar flygbolagets fulla utbud av flygningar, över en miljon per år. Det nya samarbetet möjliggör byggstenar för såväl paketresor som individuella resor.

TUI accelererar sin förändringsresa till en global leverantör av resor och upplevelser. Det nya samarbetet kommer att stärka den strategiska satsningen på tillväxt inom dynamisk paketering. I framtiden kommer TUI-kunder att kunna välja från ett ännu bredare utbud av flygningar när de bokar sin resa. Alla Ryanairs flygningar kommer snart att kunna bokas direkt med TUI och kan kombineras med resebolagets fulla utbud.

Flygningarna kompletterar det redan omfattande och växande utbudet av TUI:s egna flygningar och befintliga förbindelser med partnerflygbolag. Det finns ny potential, särskilt för destinationer som ännu inte är sömlöst anslutna. Det innebär att TUI i framtiden kommer att erbjuda individuella resenärer ännu mer attraktiva alternativ för storstadssemestrar och korta resor. Dessutom kan de utökade flygalternativen integreras i paketresor. Genom detta samarbete utökar TUI betydligt utbudet och frekvensen av sina flygningar, särskilt i Storbritannien. Resenärer kommer att dra nytta av ännu fler destinationer och större flexibilitet, med miljontals nya kombinationsmöjligheter.

Samarbetet med Ryanair kommer att vara särskilt fördelaktigt för varumärket First Choice, som återlanserades i Storbritannien i september förra året. Den extra volymen och flexibiliteten av flygningar kommer att göra det betydligt mer attraktivt för den nya yngre generationen av resenärer. First Choice-erbjudandet innefattar ett utbud av resor från 5-stjärniga resorts och hotell till vandrarhem, premium- och lågprisflygbolag samt intressanta och unika upplevelser.

– Det nya avtalet följer koncernens strategi om ökad digitalisering av affärssegmenten. Under det senaste räkenskapsåret ökade antalet dynamiskt paketerade resor på TUI till över 2,5 miljoner. Samarbetet med Ryanair kommer nu ytterligare expandera utbudet av dynamiskt paketerade TUI-semestrar och samtidigt uppnå en ytterligare milstolpe inom digitalisering. Dessutom bidrar samarbetet också till vår tillväxtstrategi – målet är att uppnå ytterligare tillväxt genom fler produkter och nya gäster, säger Peter Krüger, Chief Strategy Officer & Chief Executive Officer Holiday Experiences på TUI Group.

– Vi genomför konsekvent vår omvandling till en året-runt-leverantör av resor och upplevelser. Fler hotell, fler flygförbindelser, fler utflykter och aktiviteter både under resan och hemma – vi skapar ännu fler valmöjligheter för våra gäster. Strategin för våra researrangörer är tydlig: vi vill fortsätta växa lönsamt – med våra egna exklusiva varumärken och produkter samt med ett ännu bredare och mer individualiserat erbjudande. Det avtal vi nu har nått kommer att skapa fler resemöjligheter för våra gäster än någonsin tidigare. I Storbritannien kommer våra gäster särskilt att kunna välja från ett ännu bredare utbud av flygningar i framtiden – och utöver ett starkt program med TUI Airline:s egna flygningar, säger David Schelp, VD Markets & Airlines på TUI Group.

– Vi är glada att meddela detta partnerskap med TUI, vilket kommer att möjliggöra för TUI-kunder att nu boka Ryanair-flygningar, platser och bagage som en del av deras semesterpaket med garantin att de kommer att ha full pristransparens för Ryanairs produkter och att de kommer att få all information om sin flygning direkt från Ryanair samt ha direkt åtkomst till sin bokning via sitt myRyanair-konto. Detta avtal skiljer TUI från OTA-piraterna som fortsätter att lura och bedra konsumenter genom olaglig skrapning av Ryanairs webbplats och felaktig försäljning av våra flygningar med skamlösa dolda påslag och överpriser, säger Dara Brady, Director Marketing & Digital på Ryanair.

Möjligheten att boka Ryanair-flygningar som en del av TUI-semestrar kommer att införas successivt under de kommande veckorna och kommer att omfatta alla rutter som är relevanta för turismen. Flygningarna kan kombineras med TUIs hotellerbjudanden både i resebyråer och online.

Enligt Pressmeddelande.

Dela

Relaterade inlägg

Nu bekräftar svenska deltagare, svenska destinationer och svensk besöksnäring, om det stora, internationella intresset för...
Sembo har lanserat en ny typ av AI-assistent som ger skräddarsydda förslag på resor, transport...
Efter fem år i Intoit Travel Group och med en fantastisk tillväxt där man mer...
VIAREPS ska marknadsföra flod- och havskryssningsrederiet Plantours i Norden och Benelux Plantours utser AVIAREPS, världens ledande...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy