tisdag 5 nov, 2024

TUI tilldelas återigen pris i Sveriges Bästa Marknadschefer

Foto:TUI

Dela

För andra året i rad kammar TUI hem en utmärkelse i den årliga tävlingen Sveriges Bästa Marknadschefer. Lisa Rönnberg, nordisk marknadschef på TUI, tog emot priset i kategorin ”Researrangörer” vid en prisgala på Berns i Stockholm. 

Sedan 2005 delar branschtidningen Resumé ut priset Sveriges Bästa Marknadschefer till de bolag som under det senaste året har gjort störst förflyttning i “tänkbarhet” och “preferens” inom sin bransch enligt mätbolaget Xtreme Insights undersökningar. Även i år fick TUI kliva upp på scen för att ta emot förstapriset i kategorin Researrangörer.

– Vi strävar alltid efter att ha en röd tråd i allt vi gör, agerar alltid nära affären och ”on-brand” – både strategiskt som taktiskt. På TUI inkluderar vi alltid varandra på daglig basis – över team-, kompetenser- och landsgränser, säger Lisa Rönnberg, nordisk marknadschef på TUI.

Under det gångna året har TUI fortsatt sitt strategiska arbete med att bredda uppfattningen om varumärket och stärka sin position genom flera stora medieinvesteringar och kampanjer, bland annat sponsorskapet av Masked Singer och nationella kampanjer med det nordiska kommunikationstemat ”Allt som en resa kan vara”. Enligt Xtreme Insights undersökningar har insatserna gett positiva resultat och gör TUI till den researrangör som stärkt sin varumärkesposition mest bland svenska konsumenter.

– Vi har kommit en bra bit på vår resa att bredda bilden av vad TUI är, men vi är långtifrån klara. Det kommande året fortsätter vi att investera i varumärkesbyggande aktiviteter och kommunikation. Bland annat är vi en av huvudsponsorerna av Melodifestivalturnén 2025, säger Lisa Rönnberg, nordisk marknadschef på TUI

Motiveringen lyder:
Alla älskar inte Bamseklubben, framför allt inte på semestern, och årets researrangör har vett att erbjuda resor att välja på. När TUI sedan kan inspirera på sin hemsida och har personal som imponerar på destinationerna, vinner de resenärernas hjärtan – och en stor del av deras semesterbudget.”

Dela

Relaterade inlägg

En röd vädervarning för skyfall har utlysts i en del av spanska Katalonien, efter att...
Vi är stolta över att dela vår nya, banbrytande AI- driven plattform med världen och...
Visit Sweden arrangerar Swedish Workshop UK för att inspirera brittiska researrangörer att inkludera det hållbara...
Den amerikanska restaurangkedjan TGI Friday’s har ansökt om ett så kallat chapter 11-förfarande vid en...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy