onsdag 24 apr, 2024

SJ tävlar i DN Reklamcupen

Dela

Foto:SJ

Med en blinkning till de senaste årens diskussioner om att resande kan leda till klimatångest deltar SJ och reklambyrån Forsman och Bodenfors i annonstävlingen DN Reklamcupen.

Annonsen visar på ett enkelt sätt att det finns ett väldigt effektivt botemedel mot klimatångest, även för den mest resesugne – nämligen att välja tåget och SJ. 

– Vi vet att vi har en väldigt hållbar produkt, men att vi kanske ibland är lite dåliga på att profilera just den aspekten. Vi vill bli bättre på det och det här är ett sätt att göra det på, säger SJs marknadschef Maria Höglund.

DN Reklamcupen är en tävling där byråer visar sina mest kreativa helsidesannonser i ett cupformat, och i tävlingen deltar ungefär 20 annonsörer under juli och augusti. 

Enligt Pressmeddelande

Dela

Relaterade inlägg

Under december och januari ställdes 11.000 tåg in i Sverige varav 1.900 med SJ som...
På onsdag släpper SJ tågbiljetter för perioden 9 april till 3 juni. En tredjedel av...
SJ reducerar sin trafik på flera linjer fram till mars.  Anledningen uppges vara ”extrema snömängder...
Svenska fraktbolaget Green Cargo stoppar alla tåg ut på kontinenten, till följd av en tysk...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy